Sunday, December 28, 2008

数算恩典


  年末了。   

  走到了2008年的尽头,真是感慨一年就这样过去了。回头看看今年的人生,其实也没有太精彩的事情发生。今年也就这样平平静静地度过,有时还真希望人生可以有多一些色彩。不过话又说回来,如果没有体会生活的平淡,也就不会去追求精彩。   

  生活虽然平淡,不过还是有很多东西能向神献上感恩。每年的这个时刻,总会一一地向神数算祂给我的恩典。:

1)感谢神虽然工作一年比一年繁重,也常常给学生气得病倒,但是祢始终给我智慧和健康去应付一切。
2)感谢祢保守我的家人,使他们都平安,健康。
3)感谢祢在我面临困境或艰难的时候,我总会想到祢,也很肯定一切在祢的掌控之中。
4)感谢祢赐给我一颗宽容和仁慈的心,愿意舍弃金钱去帮助他人,使他们回头,回到祢的怀抱。
5)感谢祢给了一个愉快的旅行。通过这次的行程,使我想到这两年的旅行已让我玩个痛快,明年是该出国做一些差传的工作,侍奉祢。
6)感谢祢父亲的过世并没有给家里带来太多的愁云惨雾,不过却时时刻刻让我们想起他,怀念他。
7)感谢祢在教会里头为我开了另一扇门,为传道人和讲员做翻译的工作。这让我意识到,原来我还有另一项才能。
8)感谢祢,当我需要鼓励的时候,身边总会有一些朋友帮助我,鼓励,关怀我。
9)感谢祢给了多一点的忍耐,使我可以控制自己的情绪,以忍为先。
10)感谢祢,我还可以站在这里赞美祢。

  每当感恩的时候,总会想起这首歌,"Thanks to God"(感谢神)。

Thanks O God for boundless mercy 
From Thy gracious throne above
Thanks for ev'ry need provided
From the fullness of Thy love
Thanks for daily toil and labor
And for rest when shadows fall
Thanks for love of friend and neighbor
And Thy goodness unto all

Thanks for thorns as well as roses
Thanks for weakness and for health
Thanks for clouds as well as sunshine
Thanks for poverty and wealth
Thanks for pain as well as pleasure
All Thou sendest day by day
And Thy Word our dearest treasure
Shedding light upon our way

Thanks O God for home and fire side
Where we share our daily bread
Thanks for hours of sweet communion
When by Thee our souls are fed
Thanks for grace in time of sorrow
And for joy and peace in Thee
Thanks for hope today tomorrowAnd for all eternity

  也蛮喜欢这首台语歌《耶和华祝福满满》:

田中的白鹭丝  无见缺什么 
山顶的百合花  春天现香味
总是全能的上帝 每日赏赐真福气 
使地上发芽结实 显出爱疼的根据

耶和华祝福满满   亲像海边土沙 
恩典慈爱直到万世代  我要举手敬拜他 
出欢喜的歌声 赞美称颂他名永不息


Let us come before Him with thanksgiving and extol him with music and song. For the Lord is the great God, the great King above all gods. (Psalm 95:2-3)

Give thanks to the Lord, for He is good. His love endures forever. (Psaml 136:1)

No comments: